INTERREGION JIČÍN - křížem krážem regionemVLAKREGION JIČÍN - po kolejích Českého ráje a mnohem dál

(034) - TANVALDSKÝ ŠPIČÁK

POPIS DOPRAVNÍHO BODU

Tanvaldský Špičák je jednokolejná mezilehlá zastávka, ležící v rovném úseku trati u nechráněného přejezdu s místní komunikací, který zároveň slouží pro přístup k zastávce. Ač historie trati spadá až do října roku 1894, kdy na ní byl na podzim spuštěn provoz, zastávka samotná je nová. Byla vybudována v roce 2005 a provoz na ní byl slavnostně spuštěn 3. listopadu téhož roku v 10.40 hodin, za hojné účasti odborné i laické veřejnosti. Prvním vlakem, který na zastávce zastavil byl spoj s odjezdem v 10.54 ze Smržovky do Josefova Dolu (číslo 26318), vedený mimořádně pro tuto příležitost dvěma motorovými vozy řady 810. Zastávka obsluhuje část obce Albrechtice a díky poloze nedaleko lyžařského areálu Tanvaldský Špičák slouží významně i lyžařům a v létě pěším turistům. Zastávku vyprojektoval Ing. arch. Ivan Lejčar z pražského ateliéru Alej a vystavěla ji během 14 dnů firma Chládek a Tintěra. Celková cena za zhotovení zastávky, úpravu okolí a přístupových cest k zastávce se vyšplhala na 1,25 milónu korun.

Tanvaldský Špičák

Zastávka má 30 metrů dlouhé nástupiště, tvořené zámkovou dlažbou a betonovou hranou typu Tischer, šířka nástupiště je 3 metry a výšku nad TK má 330 mm. Uprostřed zastávky stojí masivní dřevěný přístřešek obdélníkového půdorysu s rozměry 4,1 × 2,1 m se šikmou střechou, stavba svojí konstrukcí velmi dobře zapadá do zdejší drsné horské krajiny. Celá zadní strana a z části i boky čekárny jsou kryty dřevěnými prkny, které prakticky chrání cestující před nepřízní podnebí. K zadní straně přístřešku je připevněna dřevěná lavička. Zastávku osvětlují tři malé normované lampy a nástupiště ze zadní strany obepíná masivní zábradlí s betonovými sloupky. I když v blízkosti nevede turistická značka, je zastávka z turistického hlediska výborným výchozím bodem pro návštěvu Tanvaldského Špičáku, neboť asi 400 metrů od zastávky je dolní stanice lanovky vedoucí na jeho vrchol.

FOTOGALERIE


Celkový pohled na zastávku přes přejezd, který k ní zároveń poskytuje pohodlný přístup (7/2014)


Nástupiště a pohled na rovnou trať ve směru ke Smržovce (7/2014)


Čekárna a vybavení zastávky (7/2014)


Výkop prováděný podél trati je připravovaný pro zavedení dálkové obsluhy trati, resp. Josefova Dolu, po komplexní rekonstrukci stanice Smržovka a trati 036 (7/2014)


Pohled na nástupiště ve směru k Josefovu Dolu (7/2014)


Přejezd u zastávky Tanvaldský Špičák (7/2014)


Konec nástupiště ve směru Smržovka (7/2014)


Celkový pohled na zastávku směrem k Josefovu Dolu (7/2014)


Nástupiště zastávky (7/2014)


Lavička a informační panely v interiéru čekárny (7/2014)


Pohled z čekárny ven... (7/2014)


...a druhým směrem. (7/2014)

MAPA

Volba zobrazované mapy:

OBECNÉ INFORMACE

NÁSLEDNÉ DOPRAVNÍ BODY

Jiřetín pod Bukovou
zastávka
3,109 km
TANVALDSKÝ ŠPIČÁK
zastávka
3,625 km

VLAKREGION JIČÍN - soukromé stránky o železnici.

Autoři projektu Vlakregionu: Lukáš Prýmek, Martin Vaistauer

Poděkování za spolupráci: Zdeněk Hrdina

Technická spolupráce: Jaroslav Runčík

E-mail: njorloj@outlook.cz

Nově nás můžete sledovat na Facebooku:
https://www.facebook.com/Vlakregion

Na stránkách se neprovádí redakční, jazyková ani jiná korektura. Děkujeme všem, kteří nás podporují v naší činnosti, dopisují, zasílají informace, echa, čtou naše stránky...

Pokud není uvedeno jinak (není uveden autor či zdroj), tak obsah webových stránek náleží autorům Vlakregionu Jičín.
Veškerý obsah stránek patřící Vlakregionu Jičín podléhá licenci:
Creative Commons BY-NC-SA: Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika

Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

© 1999 - 2024 Vlakregion Jičín