INTERREGION JIČÍN - křížem krážem regionem • VLAKREGION JIČÍN - po kolejích Českého ráje a mnohem dál
MAPA
PŘÍPOJNÉ TRATĚ
KRÁTCE K HISTORII TRATI
Trať se z časového hlediska výstavby dělí do třech historických celků, podle doby uvedení do provozu. Historie trati je poměrně zajímavá. Jako její první část byl vystavěn úsek z Ostroměře do Jičína a v Jičíně trať končila na nynějším nákladovém nádraží - ve své době samozřejmě nádraží osobním. Provoz veškeré dopravy byl zahájen 17. prosince roku 1871 a vlastníkem tohoto úseku byla společnost ÖNWB neboli Rakouská severozápadní dráha. Zestátněn byl tento úsek v roce 1908, kdy vlastnictví i provozování tratě přešlo na Rakouské státní dráhy.
Druhý úsek postavila a zprovoznila konkurenční společnost BCB (Böhmische Commerzialbahnen) alias České obchodní dráhy a byla to část z Hradce Králové do Ostroměře. Na této části trati byl zahájen provoz 15. listopadu 1881 a došlo tedy na železniční propojení Jičína a Hradce Králové. Stejně jako v případě prvního úseku i tento přechází na stát - potažmo Rakouské státní dráhy v roce 1908.
Třetí část z Jičína do Turnova byla postavena poměrně pozdě, ale zato vystavěna za pouhý rok. Vlastníkem byla Státem garantovaná místní dráha a provozovatelem Rakouské státní dráhy. Provoz byl zahájen v roce 1903 a osobní doprava v Jičíně končila na současném osobním nádraží - k okamžitému propojení obou "konkurenčních" tratí tedy nedošlo. Od počátku provozuje dopravu na tomto úseku stát a majitelem se stává až v roce 1925.
SPECIFIKACE
SEZNAM STANIC A ZASTÁVEK
název | typ | km | n.výš. | pozn. |
Hradec Králové | stanice | 0,000 | 232 | 020,031 |
Plotiště nad Labem | zastávka | 2,760 | 248 | |
Všestary | stanice | 5,629 | 262 | |
Dlouhé Dvory | zastávka | 8,763 | 280 | |
Dohalice | zastávka | 12,300 | 264 | |
Sadová | zastávka | 14,307 | 260 | nákladiště |
Hněvčeves | stanice | 16,933 | 263 | 046 |
Cerekvice nad Bystřicí | zastávka | 18,865 | 271 | |
Třebovětice | zastávka | 19,843 | 274 | |
Jeřice | zastávka | 22,578 | 281 | |
Hořice v Podkr. | stanice | 26,270 | 300 | |
Dobrá Voda u Hořic | zastávka | 28,624 | 275 | |
Ostroměř | stanice | 34,873 | 266 | 040/0km |
Sobčice | zastávka | 2,214 | 260 | |
Vojice | zastávka | 4,004 | 261 | |
Kovač | zastávka | 6,225 | 260 | |
Butoves | stanice | 9,466 | 264 | |
Vitiněves | zastávka | 13,065 | 263 | |
Jičín | stanice | 17,499 | 276 | 061/0km |
Jičín zastávka | zastávka | 2,686 | 298 | |
Železnice | zastávka | 4,220 | 294 | |
Jinolice | zastávka | 7,980 | 338 | |
Libuň | stanice | 10,700 | 329 | 064 |
Libuň zastávka | zastávka | 12,321 | 330 | |
Jivany | zastávka | 13,620 | 342 | |
Semínova Lhota | zastávka | 15,101 | 331 | |
Rovensko p. Trosk. | stanice | 17,155 | 303 | |
Ktová | zastávka | 18,700 | 292 | |
Borek pod Troskami | zastávka | 20,243 | 276 | |
Hrubá Skála | stanice | 22,422 | 258 | |
Karlovice-Sedmihorky | zastávka | 24,180 | 256 | nákladiště |
Turnov město | zastávka | 27,960 | 257 | |
Turnov | stanice | 29,222 | 265 | 030, 070 |
VLEČKY
MOSTY
STARÉ JÍZDNÍ ŘÁDY
Trať započíná svou pouť krajem v uzlové stanici Hradec Králové, kde se sbíhají tratě celkem z pěti směrů – od Jaroměře 031, Týniště 020, Pardubic 031 a Chlumce nad Cidlinou 020. Stanici trať opouští severním zhlavím a míří severozápadním směrem kolem obce Plotiště nad Labem k stejnojmenné zastávce. Zastávka se nachází od obce poměrně daleko a v minulosti obsluhovala hlavně zdejší průmyslový komplex.
HněvčevesVlaky zde staví jen v některých časových polohách. Do průmyslového komplexu, který již má dobu své slávy dávno za sebou vede z trati vlečkový systém. Trať poté zamíří rovným směrem k obci Všestary a jeho tříkolejnému nádraží. Z nádraží obloukem trať podjíždí hlavní silnici I/35, vedoucí z Hradce Králové do Jičína, a několika mírnými oblouky se dostává k další zastávce Dlouhé Dvory. Zastávka obsluhuje stejným dílem obce Střezetice a Dlouhé Dvory. V této oblasti je krajina poměrně rovinatá a využívaná hlavně k zemědělské činnosti. Po pravé straně se pouze zvedá mírné návrší Chlumu s památníky a rozhlednou na bojiště Prusko-rakouského vojenského střetu z roku 1866. Trať opět kličkuje mezi poli až k zastávce Dohalice, která leží v jihozápadním cípu stejnojmenné obce. Na obci nás může upoutat mohutná stavba zdejšího sila. Z ní pak dlouhým táhlým obloukem obec objíždí, aby se dostala k bývalé stanici, dnešní zastávce Sadová. Od trati se zde odpoutávají dvě vlečky jedna k výše jmenovanému silu, dnes již nepoužívaná a druhá, používaná, k Agropodniku. Za Sadovou trať opět křižuje, tentokrát závorami chráněným železničním přejezdem silnici I/35 a rovinou se přiblíží pod návrší na němž leží obec Hněvčeves a její nádraží. Nádraží je poměrně moderní a je významné hlavně pro nákladní dopravu - jsou zde předávkové koleje významné vlečky k zásobníkům pohonných hmot firmy Čepro. Vlečka se od trati odděluje na ostroměřském zhlaví. Na hradeckém zhlaví se však také nachází nástupiště (obsluhované lávkou) a odbočující trať 046 místní lokálky do Smiřic. V současné době je lokálka bez osobní dopravy.
Z Hněvčevse pokračuje trať levým táhlým obloukem k zastávce obce Cerekvice, která se nachází nedaleko cerekvického mlýna. Zastávka je však poměrně vzdálena od zdejší obce.
Jeřice - nepřehlédnutelný náklon vlaku Z architektonicky zajímavé zastávky je to jen kousek do bývalé stanice Třebovětice, dnes již však jen chátrající zastávky, od které vedla do třebovětického cukrovaru v minulosti vlečka. Z Třebovětic zamíří trať podél říčky Bystřice k Jeřicím, jejichž zastávku nalezneme asi uprostřed obce. Je poměrně nepřehlédnutelná, neboť se nachází v oblouku a náklon vlaku zde pocítí každý cestující. Z Jeřic následují dvě krátké rovinky a koleje se již začnou přibližovat k nádraží Hořice v Podkrkonoší. Proti vlaku a po pravé straně se tyčí poměrně mohutný a zalesněný hořický chlum, jehož vrcholy budeme moci pár zastávek sledovat. Město Hořice, město kamene, je poměrně lidnaté, ale nádraží leží trochu stranou centra města. Z Hořic opět trať podjíždí most s naší známou hlavní silnicí I/35 a vykonává oblouk jakoby zpět k jihu do zastávky (dřívější stanice) Dobrá Voda u Hořic. Ze zastávky vedla kdysi vlečka do cukrovaru a dnes jsou ještě k vidění pozůstatky vlečky do zemědělského podniku. Zdejší kraj je pověstný svou zelárnou a výborným kysaným zelím. Trať udělá pár obloučků a zase se začne stáčet k severozápadu k hořickému chlumu a koleje se několika ladnými oblouky dostávají do stanice Ostroměř- Zde se kříží trať 041 s tratí 040 z Chlumce nad Cidlinou do Staré Paky a Trutnova. Stanice má spoustu kolejí a na nádraží nalezneme kromě dílen a dvou věží stavědel i vlečku ke zdejšímu silu. Budova stanice má zajímavou architekturu a v roce 2006 vyhrála soutěž o stanici roku!
Z Ostroměře se koleje stáčí opět podél hřebene chlumu (po naší pravé straně) do zastávky Sobčice, která se nachází v severní části stejnojmenné obce. Ze zastávky následuje dlouhý rovinatý úsek do zastávky Vojice.
Jičín - noční zimní nádražíVpravo pod chlumem můžeme spatřit vesničky jimiž prochází frekventovaná silnice I/35 a tak zde vládne čilý dopravní ruch. Zastávka Vojice není příliš používaná, protože se nachází poměrně daleko od stejnojmenné obce. A tak se po kolejích dostaneme stále táhlou rovinnou až k zastávce Kovač. Na pravé straně můžeme vidět monumentálně umístěný kostel patřící k obci Konecchlumí, jejíž název nás upozorní na to, že tu končí mohutný zalesněný val, který nás provázel od Hořic. Za zastávkou Kovač je oblouk a koleje se stáčí k západu a lesem vedou do obce Butoves a její stanice. Stanice je zajímavá mechanickými návěstmi a vlečkou, která vede do skladištního komplexu. Za Stanicí Butoves a krátké rovince opět koleje naberou severozápadní směr a po pár kilometrech se ocitneme v zastávce obce Vitiněves. Odsud trať zamíří severně kolem obce Popovice a již se začnou blížit dalšímu velkému městu na trati a to Jičínu. Jičín je znám jako jižní brána do Českého ráje a je tolik typický svou dominantou Valdickou bránou a postavou pohádkového loupežníka Rumcajse. Koleje se nejprve připojí ke kolejím tratě 061 z Nymburka do Jičína a jako dvojkolejná trať ještě před Jičínem podjíždí viadukt s nám známou silnicí I/35. Krátkou spojkou se pak dostanou na jičínské osobní nádraží. Jičín leží v kotlině mezi kopci krajiny podkrkonoší a Českého ráje. Za Jičínem se okolní krajina rázem změní, rovinatá část kraje je za námi a trať se začne linout mezi kopci a vrcholy Českého ráje, který budeme mít v této části jako na dlani.
Z jičínského nádraží opouští koleje severním zhlavím město a vydávají se podél dlouhé lipové aleje na levé straně do Valdic. Ještě než se k nim dostanou, protínají koleje Libosad – oboru valdštejnské lodžie. Samotnou stavbu letního Valdštejnova sídla můžeme vidět opět vlevo. Těsně za ní se už nachází Jičín - zastávka, která obsluhuje obec Valdice a Sedličky. Ze zastávky se koleje postupně obtáčejí kolem dominanty jičínské kotliny – kopce Zebína s typickou kapličkou na vrcholu k zastávce Železnice.
LibuňZastávka leží poměrně daleko od obce – asi 1,5 km a není tak hojně frekventovaná. Z vlaku lze zahlédnout jen železnický kostel. Po pravé straně už můžeme pozorovat táborsko-kozákovský hřeben – s vrcholy a hrady Kumburkem a Bradlecem, rozhlednou na Táboře a postupně se před námi vynoří i samotný nejvyšší vrchol Českého ráje – Kozákov. Ze Železnice následuje poměrně dlouhý úsek mezi poli až k zastávce Jinolice. Jinolice jsou známé svým kempem a třemi rybníky, které leží ve stínu masivu Prachovských skal. Na levé straně tak na konci prachovského hřebene spatřujeme vrchol Brad se zbytky stejnojmenného hradu a Přivýšinu s vyhlídkou a dále pak některé vrcholky Prachovských skal. Zastávka Jinolice je frekventovaná hlavně v turistické sezóně a je vhodná k nástupu na výlety právě do Prachovských skal. Z Jinolic už koleje míří přes přejezd s hlavní silnicí z Jičína do Turnova do stanice Libuň. Ve stanici Libuň se kříží trať 041 s tratí 064 z Mladé Boleslavi do Lomnice nad Popelkou a Staré Paky. Nachází se tu také velmi frekventovaná vlečka s předávacím kolejištěm z pískovny Střeleč. Trať směrem do Staré Paky však není moc obsluhovaná, díky nevhodně volenému jízdnímu řádu a přestupům v Libuni ztratila většinu svých cestujících. Vládne zde však díky vlečce z pískovny poměrně čilý nákladní provoz. Stanice je však poměrně vzdálena od obce – leží na jejím jižním vzdáleném konci. K obsluze samotné obce a jejího centra poslouží daleko lépe další dopravní bod a to Libuň – zastávka. Ta se nachází skoro v centru obce. Je však poměrně mladá vznikla teprve v devadesátých letech 20. století.
Trať pomalu opouští obec a míří nejprve přímo k severu do obce Jivany a její zastávky. Ta obsluhuje i obec Holenice ležící kousek nad ní. Z Jivan se koleje stáčí západním směrem a po pár minutách se cestující ocitá v zastávce Semínova Lhota, kterou může vidět vlevo. Otevírá se odsud ještě poslední pohled na prachovský hřeben. Dále už se koleje dostávají ke stanicím a zastávkám frekventovaného centra Českého ráje. Utvrdí nás v tom i pohled vlevo dopředu, kdy se před námi začne vynořovat dominanta Českého ráje – hrad Trosky. První takovou stanicí je Rovensko pod Troskami. Poměrně frekventovaná trojkolejná stanice ležící blízko centra v jihovýchodní části stejnojmenného městečka, známého hlavně svou zvonicí s obrácenými „rebelantskými“ zvony. Zvonici však z trati neuvidíme. Koleje s vydávají táhlým esíčkem údolím zdejšího potoka Veselky do zastávky Ktová. Vlak začne přibrzďovat k zastávce a nám se objeví na dohled vlevo mohutná dominanta hradu Trosky. Ktová patří k zastávkám odkud je k Troskám nejlepší pěší výlet (3 km). Na pravé straně může pak cestovatel vidět kamennou hradbu poměrně málo turisticky frekventovaných Boreckých skal (je odsud nejlepší výhled na hrad Trosky). Trať míjí přejezdem silnici do Turnova, stočí se opět severozápadně a delší rovinkou koleje míjí Borecké skály a ocitají se v zastávce Borek pod Troskami. Další turisticky významná zastávka se startem výletu ke hradu Trosky (3 km) a do nádherných Podtroseckých údolí. Trať se ocitá v jakémsi širokém údolí lemována z jedné strany horou Kozákov a z druhé strany úbočími hruboskalského skalního města. To se nám ukáže hned v další stanici – v Hrubé Skále. Nalevo od trati vidíme vysoko na skalách zámek Hrubá Skála a dále k další zastávce nás následuje, vlevo po směru, nádherný výhled na skály skalního města, hrad Valdštejn a vyhlídku Hlavatice. Koleje směřují v poměrně přímém směru a menší oblouk je pouze před zastávkou Karlovice – Sedmihorky. Ze zastávky se dostaneme ke kempu v Sedmihorkách a jejich lázním. Zdejší okolí poskytuje možnosti k nádherným výletům do skal a celého Českého ráje. Zastávka obsluhuje jak Sedmihorky tak přilehlejší obec Radvánovice. Za zastávkou následuje dlouhá rovinka podél silnice do Turnova s alejí.
Turnovská vjezdová návěstJeště několik pohledů vlevo k hruboskalskému hřebeni a již koleje vjíždí do města Turnova a zastavují u zastávky Turnov – město. Zastávka je opět startovním místem k výletům do této turisticky zajímavé oblasti, obsluhuje jižní část města Turnova - leží také daleko blíže historického centra, než hlavní turnovské nádraží. Za zastávkou trať překlene řeku Jizeru největší mostní stavbou na trati a již se ocitá na turnovském hlavním nádraží – ale pozor, na druhé straně než je jeho budova a nástupiště. Trať totiž při stavbě nebylo možné díky zdejším krajinným a urbanistickým poměrům zapojit na přímo do některého zhlaví, a tak se k nástupištím jezdí úvratí – do konce roku 2002 to byla dokonce jízda dvouúvraťová a to nejprve sunutím na trať 030 na staropacké zhlaví a posléze jízdou vpřed k nástupištím. V té době ojedinělá jízda vlaku do stanice na tratích ČD (dnes SŽDC). V současné době se jezdí jednoúvraťově přes liberecko-boleslavské zhlaví, tedy vlak nejprve po poslední koleji mine nádraží na boleslavské zhlaví a sunutím zpět se dostane k nástupištím. V Turnově trať 041 končí a je zde možnost přestupu na trať 030 na Liberec či Starou Paku a trať 070 do Mladé Boleslavi.
ÚSEK HRADEC KRÁLOVÉ - HNĚVČEVES - OSTROMĚŘ:
dopravní bod | n. výš. | km | sm | rychl. | objekt | poznámka |
---|---|---|---|---|---|---|
Hradec Králové hlavní nádraží | 232 | 0,000 | 40 | stanice (031, 020) | ||
0,781 | / | 50/40 | ||||
0,976 | vjezdová návěst VS | Hradec Králové hl.n. | ||||
1,009 | / | 60/50 | ||||
1,168 | výstražný kříž (IV.) | |||||
1,365 | PZS 3ZI (II.) | DK Hradec Králové | ||||
1,700 | předvěst VS | Hradec Králové hl.n. | ||||
2,708 | PZS 3ZI (I.) | DK Hradec Králové | ||||
Plotiště nad Labem | 248 | 2,760 | zastávka | |||
3,373 | odbočka trati | odbočka - vlečka ČKD | ||||
3,400 | / | 70/60 | ||||
4,400 | předvěst L | Všestary | ||||
4,633 | výstražný kříž (II.) | |||||
5,100 | vjezdová návěst L | Všestary | ||||
Všestary | 262 | 5,629 | stanice | |||
5,680 | / | 50/70 | ||||
5,803 | PZS 3SI (II.) | DK Všestary | ||||
6,000 | / | 60/50 | ||||
6,180 | vjezdová návěst S | Všestary | ||||
6,261 | výstražný kříž (III.) | |||||
6,880 | předvěst S | Všestary | ||||
6,944 | výstražný kříž (II.) | |||||
8,491 | výstražný kříž (III.) | |||||
Dlouhé Dvory | 280 | 8,763 | zastávka | |||
8,795 | výstražný kříž (IV.) | |||||
9,147 | výstražný kříž (IV.) | |||||
11,917 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Dohalice | 264 | 12,300 | zastávka | |||
12,607 | výstražný kříž (IV.) | |||||
14,075 | / | 70/60 | ||||
14,090 | PZS 3SI (II.) | DK Hněvčeves | ||||
Sadová | 260 | 14,307 | nákladiště - zastávka | |||
14,510 | odbočka vlečky | |||||
14,713 | PZS 3ZI (I.) | DK Hněvčeves | ||||
15,612 | výstražný kříž (IV.) | |||||
15,972 | předvěst L | Hněvčeves | ||||
16,178 | výstražný kříž (IV.) | |||||
16,700 | vjezdová návěst L | Hněvčeves | ||||
16,895 | PZS 3SI (IV.) | |||||
Hněvčeves | 263 | 16,933 | stanice (046) | |||
18,000 | vjezdová návěst S | Hněvčeves | ||||
18,703 | předvěst S | Hněvčeves | ||||
18,810 | PZS 3SI (III.) | DK Hněvčeves | ||||
Cerekvice nad Bystřicí | 271 | 18,865 | zastávka | |||
Třebovětice | 274 | 19,843 | zastávka | |||
20,026 | PZS 3SI (III.) | DK Hněvčeves | ||||
20,449 | výstražný kříž (IV.) | |||||
21,409 | výstražný kříž (IV.) | |||||
21,940 | výstražný kříž (III.) | |||||
Jeřice | 281 | 22,578 | zastávka | |||
22,661 | 40 | |||||
22,889 | výstražný kříž (III.) | |||||
22,903 | 70 | |||||
23,855 | výstražný kříž (III.) | |||||
24,246 | výstražný kříž (IV.) | |||||
24,826 | PZS 3SI (II.) | DK Hořice v Podkrkonoší | ||||
24,982 | předvěst L | Hořice v Podkrkonoší | ||||
25,338 | PZS 3SI (III.) | DK Hořice v Podkrkonoší | ||||
25,920 | vjezdová návěst L | Hořice v Podkrkonoší | ||||
26,026 | / | 50/70 | ||||
26,110 | / | 30/50 | ||||
Hořice v Podkrkonoší | 300 | 26,270 | stanice | |||
26,495 | PZM 2 | obsluha St.II - Hořice v P. | ||||
26,510 | / | 70/30 | ||||
26,859 | vjezdová návěst S | Hořice v Podkrkonoší | ||||
27,624 | předvěst S | Hořice v Podkrkonoší | ||||
27,934 | výstražný kříž (IV.) | |||||
28,445 | výstražný kříž (IV.) | |||||
28,458 | / | 40/70 | ||||
Dobrá Voda u Hořic | 275 | 28,624 | nákladiště - zastávka | |||
28,762 | 20 | přejezd - výhl. poměr | ||||
28,774 | výstražný kříž (III.) | |||||
28,954 | 30 | přejezd - výhl. poměr | ||||
29,032 | PZS 3SI (II.) | DK Hořice v Podkrkonoší | ||||
29,035 | 60 | |||||
29,513 | / | 70/60 | ||||
29,858 | výstražný kříž (IV.) | |||||
31,326 | výstražný kříž (III.) | |||||
31,683 | výstražný kříž (IV.) | |||||
31,920 | výstražný kříž (IV.) | |||||
32,500 | / | 60/70 | ||||
32,720 | výstražný kříž (III.) | |||||
33,440 | předvěst HL | Ostroměř | ||||
34,147 | vjezdová návěst HL | Ostroměř | ||||
34,231 | PZS 3ZI (III.) | DK Ostroměř | ||||
Ostroměř | 266 | 34,873 | stanice (040) |
ÚSEK OSTROMĚŘ - JIČÍN:
dopravní bod | n. výš. | km | sm | rychl. | objekt | poznámka |
---|---|---|---|---|---|---|
Ostroměř | 266 | 0,000 | stanice (040) | |||
0,507 | PZS 2SI (IV.) | DK Ostroměř | ||||
0,706 | vjezdová návěst BS | Ostroměř | ||||
0,741 | PZS 3SI (III.) | DK Ostroměř | ||||
0,904 | / | 70/60 | vjezdový oblouk r=323 | |||
1,705 | předvěst BS | Ostroměř | ||||
1,185 | výstražný kříž (IV.) | |||||
1,607 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Sobčice | 260 | 2,214 | zastávka | |||
2,226 | PZS 3SI (II.) | DK Ostroměř | ||||
3,187 | výstražný kříž (IV.) | |||||
3,652 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Vojice | 261 | 4,004 | zastávka | |||
4,018 | PZS 3SI (II.) | DK Ostroměř | ||||
5,042 | / | 80/70 | ||||
5,243 | výstražný kříž (III.) | |||||
5,577 | výstražný kříž (IV.) | |||||
6,000 | 40 | nechr. přejezd | ||||
Kovač | 260 | 6,225 | zastávka | |||
6,231 | výstražný kříž (III.) | |||||
6,240 | 80 | |||||
6,745 | výstražný kříž (IV.) | |||||
7,814 | PZS 3SI (III.) | DK Butoves | ||||
8,283 | předvěst L | Butoves | ||||
8,715 | výstražný kříž (IV.) | |||||
8,983 | vjezdová návěst L | Butoves | ||||
9,215 | / | 40/80 | ||||
9,221 | výstražný kříž (IV.) | přejezd ve stanici | ||||
9,300 | 60 | |||||
Butoves | 264 | 9,466 | stanice | |||
9,738 | PZM 1 (III.) | obsl. Butoves | ||||
9,740 | 60 | |||||
9,780 | / | 80/40 | ||||
9,975 | vjezdová návěst S | Butoves | ||||
10,677 | předvěst S | Butoves | ||||
11,772 | výstražný kříž (IV.) | |||||
13,050 | PZS 3ZI (III.) | DK Butoves | ||||
Vitiněves | 263 | 13,065 | zastávka | |||
14,600 | / | 70/80 | ||||
14,612 | výstražný kříž (IV.) | |||||
14,938 | 60 | přejezd | ||||
14,948 | výstražný kříž (III.) | |||||
15,776 | předvěst L | Jičín | ||||
16,466 | vjezdová návěst L | Jičín | ||||
16,570 | PZS 3ZI (III.) | DK Jičín | ||||
16,924 | / | 40/70 | ||||
17,238 | výstražný kříž (IV.) | přejezd ve stanici | ||||
Jičín | 276 | 17,499 | stanice (061) |
ÚSEK JIČÍN - TURNOV:
dopravní bod | n. výš. | km | sm. | rychl. | objekt | poznámka |
---|---|---|---|---|---|---|
Jičín | 276 | 0,000 | stanice (061) | |||
0,282 | / | 60/40 | ||||
0,484 | PZS 3ZNI (III.) | DK Jičín | ||||
0,670 | vjezdová návěst S | Jičín | ||||
0,928 | výstražný kříž (IV.) | |||||
1,070 | předvěst S | Jičín | ||||
1,449 | výstražný kříž (IV.) | |||||
1,985 | výstražný kříž (IV.) | |||||
2,229 | 60 | |||||
2,298 | výstražný kříž (IV.) | |||||
2,500 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Jičín zastávka | 298 | 2,686 | býv. nákladiště, zastávka | |||
2,740 | PZS 3ZNI (II.) | DK Jičín | ||||
2,786 | 50 | |||||
2,830 | 40 | |||||
2,900 | 40 | |||||
3,127 | výstražný kříž (IV.) | |||||
3,132 | 60 | |||||
Železnice | 294 | 4,220 | zastávka | |||
4, 300 | / | 50/60 | ||||
4,343 | výstražný kříž (IV.) | |||||
5,142 | výstražný kříž (IV.) | |||||
5,416 | / | 60/50 | ||||
7,043 | výstražný kříž (III.) | |||||
7,558 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Jinolice | 338 | 7,980 | zastávka | |||
8,010 | PZS 3SBI (I.) | DK Libuň | ||||
8,561 | výstražný kříž (IV.) | |||||
9,258 | výstražný kříž (IV.) | |||||
9,343 | předvěst L | Libuň | ||||
9,743 | vjezdová návěst L | Libuň | ||||
10,050 | / | 40/60 | ||||
Libuň | 329 | 10,700 | stanice | |||
10,920 | 40 | |||||
10,926 | výstražný kříž (III.) | |||||
11,050 | 20 | nepřehledný přejezd | ||||
11,102 | vjezdová návěst S | Libuň | ||||
11,211 | výstražný kříž (IV.) | |||||
11,220 | 60 | |||||
11,502 | předvěst S | Libuň | ||||
11,624 | ||||||
11,780 | 25 | nepřehledný přejezd | ||||
11,910 | 60 | |||||
11,923 | výstražný kříž (IV.) | |||||
11,930 | 60 | |||||
12,066 | 25 | nepřehledný přejezd | ||||
12,210 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Libuň zastávka | 330 | 12,321 | zastávka | |||
12,602 | výstražný kříž (IV.) | |||||
12,900 | výstražný kříž (IV.) | |||||
13,468 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Jivany | 317 | 13,620 | zastávka | |||
13,682 | PZS 3SBI (III.) | |||||
14,064 | výstražný kříž (IV.) | |||||
14,234 | výstražný kříž (IV.) | |||||
14,830 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Semínova Lhota | 331 | 15,101 | zastávka | |||
15,166 | výstražný kříž (IV.) | |||||
15,858 | výstražný kříž (IV.) | |||||
15,916 | předvěst L | Rovensko pod Troskami | ||||
16,618 | vjezdová návěst L | Rovensko pod Troskami | ||||
16,810 | / | 40/60 | ||||
Rovensko pod Troskami | 303 | 17,155 | stanice | |||
17,246 | výstražný kříž (IV.) | |||||
17,250 | / | 50/40 | ||||
17,438 | vjezdová návěst S | Rovensko pod Troskami | ||||
17,837 | PZS 3SBI (II.) | DK Rovensko pod Troskami | ||||
18,072 | předvěst S | Rovensko pod Troskami | ||||
18,120 | 60 | |||||
18,250 | 50 | |||||
Ktová | 292 | 18,700 | zastávka | |||
18,750 | 50 | |||||
18,800 | výstražný kříž (IV.) | |||||
18,928 | 60 | |||||
19,091 | PZS 3SBI (I.) | |||||
19,282 | / | 60/50 | ||||
20,140 | 40 | |||||
Borek pod Troskami | 276 | 20,243 | zastávka (býv. nákladiště) | |||
20,300 | / | 60/60 | ||||
20,325 | výstražný kříž (III.) | |||||
20,484 | výstražný kříž (III.) | |||||
20,556 | 40 | |||||
21,228 | výstražný kříž (IV.) | |||||
21,300 | předvěst L | Hrubá Skála | ||||
22,300 | / | 40/60 | ||||
22,131 | vjezdová návěst L | Hrubá Skála | ||||
22,331 | PZS 3SBI (III.) | DK Hrubá Skála (Turnov) | ||||
Hrubá Skála | 258 | 22,422 | stanice | |||
22,630 | / | 60/40 | ||||
22,823 | vjezdová návěst S | Hrubá Skála | ||||
23,196 | výstražný kříž (IV.) | |||||
23,629 | předvěst S | Hrubá Skála | ||||
23,988 | PZS 3SBI (III.) | DK Turnov | ||||
24,100 | 40 | přejezd | ||||
24,141 | 60 | |||||
Karlovice - Sedmihorky | 256 | 24,180 | nákladiště - zastávka | |||
24,621 | výstražný kříž (IV.) | |||||
25,124 | výstražný kříž (IV.) | |||||
25,617 | výstražný kříž (IV.) | |||||
26,329 | PZS 3SBI | DK Turnov | ||||
27,097 | výstražný kříž (IV.) | |||||
27,493 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Turnov město | 257 | 27,960 | zastávka (býv. nákladiště) | |||
27,980 | PZS 3ZBI (III.) | DK Turnov | ||||
28,300 | 40 | série nechr. přejezdů, most | ||||
28,308 | předvěst RL | Turnov | ||||
28,432 | most přes Jizeru | příhradový most | ||||
28,725 | vjezdová návěst RL | Turnov | ||||
28,805 | 60 | |||||
28,815 | výstražný kříž (IV.) | |||||
28,895 | výstražný kříž (IV.) | |||||
Turnov | 265 | 29,222 | stanice |
VLAKREGION JIČÍN - soukromé stránky o železnici.
Autoři projektu Vlakregionu: Lukáš Prýmek, Martin Vaistauer
Poděkování za spolupráci: Zdeněk Hrdina
Technická podpora: Jaroslav Runčík
E-mail: njorloj@outlook.cz
Sledovat nás můžete na Facebooku:
https://www.facebook.com/Vlakregion
Na stránkách se neprovádí redakční, jazyková ani jiná korektura. Děkujeme všem, kteří nás podporují v naší činnosti, dopisují, zasílají informace, echa, čtou naše stránky...
Pokud není uvedeno jinak (není uveden autor či zdroj), tak obsah webových stránek náleží autorům Vlakregionu Jičín.
Veškerý obsah stránek patřící Vlakregionu Jičín podléhá licenci:
Creative Commons BY-NC-SA: Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
© 1999 - 2024 Vlakregion Jičín