INTERREGION JIČÍN - křížem krážem regionem • VLAKREGION JIČÍN - po kolejích Českého ráje a mnohem dál
Stanice Hořice v Podkrkonoší je tříkolejné nádraží ležící v rovném úseku trati. Současnou podobu získalo kolejiště v roce 2010 po dvouetapové kompletní rekonstrukci původního pětikolejného nádraží. Bylo zde místo dvou kolejí před budovou stanice postaveno velké betonové nástupiště u dopravní koleje číslo 2, druhé nástupiště u dopravní koleje číslo 1 zůstalo sypané a slouží spíše při výjimečných kříženích vlaků. Dopravní kolej číslo 3 je manipulační a na ní navazuje na hradecké straně jedna kusá kolej, na straně ostroměřské vlečková kolej. Zajímavostí bylo, že stanice ani po rekonstrukci v roce 2008 neměla průběžnou kolej a zůstávala tak stále raritou v regionu. Ke změně hradeckého zhlaví došlo po další rekonstrukci, kdy druhá staniční kolej změnila na průběžnou, zároveň došlo ke snesení mechanických návěstidel, která nahrdila návěstidla světelná pětiznaká. Na ostroměřské straně kříží kolejiště za zhlavím, přejezdem chráněným mechanickými závorami, silnice III. třídy. Stanice má nezávislá světelná vjezdová návěstidla se světelnou předvěstí. Odjezdová návěstidla zde nejsou - vypravení vlaku provádí výpravčí. Vjezdová návěstidla jsou nezávislá na výměnách. Traťové zabezpečení je II. kategorie - telefonické dorozumívání do obou směrů trati. Osádku stanice tvoří výpravčí a staniční dozor. U ostroměřského zhlaví je stanoviště výhybkáře, kerý obsluhuje mechanické závory (St.1). Ve správě výpravčího byly i klíče od zastávky Dobrá Voda u Hořic (prakticky již neexistující 2. kolej a vlečka).
Poměrně velká je budova stanice – je jednopatrová a v půdorysu má tvar protáhlého obdélníku. V budově je vytápěná čekárna s modernizovaným WC, před budovou je pak velký krytý prostor pro cestující. V pravé části budovy se nachází i restaurace. Prodej jízdenek zde je zajištěn. Nádraží obsluhuje město Hořice v Podkrkonoší - od centra je vzdáleno asi 1 km.
Před rekonstrukcí: Budova stanice s dopravní kanceláří a čekárnou (4/2006)
Před rekonstrukcí: Pohled na ostroměřské zhlaví - vlevo v pozadí vlečka(4/2006)
Před rekonstrukcí: Budova stanice s dopravní kanceláří a čekárnou (4/2006)
Před rekonstrukcí: Pohled z ostroměřského zhlaví do stanice - vlevo stavědlo a ruční obsluha závor (8/2007)
Před rekonstrukcí: Celkový pohled z ostroměřského zhlaví (8/2007)
Před rekonstrukcí: Ostroměřské zhlaví od nákladiště (8/2007)
Před rekonstrukcí: Budova stanice(4/2006)
Pohled na ostroměřskou stranu - budova skladu, nyní již bez kolejí (6/2009)
Vybírání stěrku na hradeckém zhlaví (10/2010) - Autor: Martin Knap
Rekonstrukce hradeckého zhlaví (10/2010) - Autor: Martin Knap
Původní ovládání mechanických návěstidel (10/2010) - Autor: Martin Knap
Původní ovládání mechanických návěstidel (10/2010) - Autor: Martin Knap
Rekonstrukce hořického nádraží (10/2010) - Autor: Martin Knap
Pohled přes nástupiště na ostroměřskou stranu (10/2010) - Autor: Martin Knap
Mapa stanice Hořice v Podkrkonoší pro další použití ve formátu PDF. © Vlakregion Jičín
Mapa stanice Hořice v Podkrkonoší pro další použití ve formátu PDF. © Vlakregion Jičín
Archivní mapa stanice Hořice v Podkrkonoší pro další použití ve formátu PDF. © Vlakregion Jičín
VLAKREGION JIČÍN - soukromé stránky o železnici.
Autoři projektu Vlakregionu: Lukáš Prýmek, Martin Vaistauer
Poděkování za spolupráci: Zdeněk Hrdina
Technická spolupráce: Jaroslav Runčík
E-mail: njorloj@outlook.cz
Nově nás můžete sledovat na Facebooku:
https://www.facebook.com/Vlakregion
Na stránkách se neprovádí redakční, jazyková ani jiná korektura. Děkujeme všem, kteří nás podporují v naší činnosti, dopisují, zasílají informace, echa, čtou naše stránky...
Pokud není uvedeno jinak (není uveden autor či zdroj), tak obsah webových stránek náleží autorům Vlakregionu Jičín.
Veškerý obsah stránek patřící Vlakregionu Jičín podléhá licenci:
Creative Commons BY-NC-SA: Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česká republika
Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR
© 1999 - 2024 Vlakregion Jičín